Valjevik camping - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Valjevik camping - Reisverslag uit Sölvesborg, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Valjevik camping

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

21 Augustus 2024 | Zweden, Sölvesborg

Gisteren aangekomen op een camping in Valjevik, dit is een camping aan een kleine baai, vlak bij het dorpje Sölvesborg. Ben ook niet meer in de provincie Skåne maar in de provincie Blekinge. Vandaag ben ik Sölvesborg ingegaan omdat daar de langste fietsbrug van Europa zou zijn. Nou die fietsbrug ligt er en is erg mooi, 760 m lang. Ook zou er een tuin van de tuinontwerper Piet Oudolf moeten zijn, maar die is behoorlijk in verval en de gemeente Sölvesborg is deze tuin helemaal aan het herzien.

Vanochtend werd ik trouwens wakker van een enorme krakende bliksem [e-26a1]️, ik zat rechtop op mijn luchtbedje. Toch heeft het wel iets onweer in een tent. Maar het kwam samen met een enorme hoosbui en ik dacht dat ik alles redelijk droog had staan, maar het tentenveldje ligt erg laag en is al drassig, dus uiteindelijk bleek de tas met kleding helemaal nat. Is inmiddels ook alweer droog hoor, dus geen stres. De regen duurde tot een uur of tien, dus maar es lekker uitgeslapen.

Omdat de tuin van Piet nogal tegen viel en ik toch een mooie tuin wil zien, neem ik morgen de trein naar Lund, daar is een botanische tuin, die ik graag wil bezoeken. Lund heeft ook een camping, dus als alles meezit, sta ik daar morgen. Dit is dus het oostelijke punt van Zweden dat ik deze vakantie ga bezoeken.

Tot zover maar weer, hälsningar från mig .

Hejdå


  • 21 Augustus 2024 - 20:14

    Cindy :

    Hai Carin,

    Oo spannend die onweer haha. Gelukkig dat je alles weer droog kon krijgen. Inderdaad, dat water en die steigers is echt typisch Zweden. Grappig he.

    Veel plezier morgen in Lund!

    Groetjes Cindy, Marco en Laurens


  • 21 Augustus 2024 - 21:04

    Ellen :

    Wat een mooie foto’s ook. Zo sfeervol. Voelt heerlijk. Ha en bra resa till Lund på morgon. God kväll och sov gott i natt.


  • 21 Augustus 2024 - 21:46

    Piet:

    steigers bouwen kunnen ze wel in Zweden. Zal her en der ook wel nodig zijn om op dieper water te komen. Een mooie lange brug alleen voor fietsers. Gaat over een kloof of water en beide zijn leuk, maar niet voor iedereen. Een vervallen tuin kan nog wel leuk zijn met name voor insecten en wat men onkruid noemt. Ook dat trekt weer insecten aan. Op dit moment zijn er in NL weer een aantal waar men last van heeft. Ik ben benieuwd hoe het daar in Zweden is. Ik heb afgelopen week al 2 wespennesten jammer genoeg moeten laten opruimen omdat ze lastig werden. Bij mijn zwager een hoornaarnest nadat hij een prikje in zijn hoofd had gehad. Muggen heb ik wel van gehoord in Zweden / Finland maar wespen etc. niet. Ik hoor het vanzelf van je hoe jouw ervaring hiermee was. Veel plezier verder tijdens je reis en goede nachtrust toegewenst.


  • 21 Augustus 2024 - 22:50

    Nancy:

    Carin wat schrijf je toch weer heerlijk over je reis! En je blijft ook zo rustig en positief als er dingen niet volgens plan verlopen. Fijn om zo met je ‘mee te reizen’

    Geniet nog van de laatste dagen en goede reis verder.


  • 22 Augustus 2024 - 09:05

    Marjon:

    Mooi uitzicht Carin vanaf je voordeur [e-1f601]. En ik denk dat ik vorige teveel heb gejuicht over het feit dat je het zo trof met het weer. Meteen even een speldenprik met onweer en regen en te natte grond enz enz. Maar het mag de pret niet drukken. Hoop dat de botanische tuin mooi is straks. Nog veel plezier en we reizen mee!


  • 22 Augustus 2024 - 14:06

    Rodenstein:

    Hoi Carin,

    Een beetje mindere ervaring mar ook hele mooie! Leuke reis maak je. De botanische tuin ben ik wel benieuwd naar. Maar daar maak je vast nog wel een mooi plaatje die je met de lezers gaat delen.

    Ik wens je een mooi vervolg!


  • 22 Augustus 2024 - 17:04

    Reinier En Yvonne:

    Lekker bezig Carin, we genieten hier ook mee van jouw fietstocht (hoeven alleen niet te trappen)

    Water en steigers leveren altijd mooie plaatjes op (Yvonne is er nooit bij weg te slaan ;-) )

    Hopelijk krijg je nog wat lekkere dagen met zon en vooral geen regen, maargoed, dat is het enige wat je niet kan regelen.

    Liefs Reinier en Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 8933

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 26 Juli 2027

Nomade werd pelgrim

10 Augustus 2024 - 24 Augustus 2024

Sydostleden

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: