Naar Åhus - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Naar Åhus - Reisverslag uit Åhus, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Naar Åhus

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

19 Augustus 2024 | Zweden, Åhus

Ik had me voorgenomen om niet over het weer te schrijven, omdat het vorig jaar nergens anders over ging. Maar dan toch nu maar even, het was weer een zonnige dag en heerlijk fietsweer. Wat een geluk, al een week lang geen regen, behalve die bui op Bornholm. Fijn hoor, want kamperen blijft, wat dat aangaat, wel kwetsbaar.

Vandaag ging de reis van Kivik naar Åhus, eerst door boomgaarden met appel, peer, blauwe bes en zelfs druiven. Dat was echt een heel mooi stukje. Ook was er genoeg honing te koop. Ik kwam vlakbij St. Olaf, begint hier de pelgrimsreis die Bloem wil doen? Bij een verlaten pompstation dronk ik koffie, ik zal er niet raar van opkijken dat dit volgend jaar helemaal dicht is. De rest van de reis ging ook door verlaten gebieden, wel veel zomerhuisjes (1700 vertelde mijn routeboekje), maar die mensen moeten een eind rijden voor de boodschappen.

Helaas ging de route ook door een militair oefenterrein, was meteen ook een natuurgebied met inderdaad wilde paarden. Voor mij was het niet heel duidelijk of en wanneer er geoefend werd, dus ik ben daar gewoon keihard doorheen gefietst, maar dat was geen fijn gevoel en ik was blij dat ik daar doorheen was. De aanwijzing die ik snapte, was dat ik zeker niet van het pad af mocht door de munitie en mijnen (en die paarden dan?)

Nu zit ik op een camping vlak onder Åhus, hier is verder ook geen kampwinkel, dus ik heb al even boodschappen gedaan in Åhus. Deze camping ligt helemaal in het bos, ik zal jullie mijn vervelende uitzicht even laten zien, ook de zee is weer niet ver weg. De tent staat op een heerlijk bedje van mos. Dit gebied en de stranden zijn echt prachtig.

Tot zover vandaag.

Hejdå


  • 20 Augustus 2024 - 10:37

    Marjon:

    Hoi Carin, fijn dat je mooi droog weer hebt. De foto’s laten weer prachtige dingen zien! Mooi dat je verder niet bent beschoten [e-1f604] en ik denk dat de paardjes anti-tankmijn schoenen aan hebben [e-1f602]. Mooie camping! Have fun


  • 20 Augustus 2024 - 16:35

    Rodenstein:

    Hoi Carin,

    Spannende route heb je uitgezocht zeg! En moed om toch maar door het oefenterrein te fietsen! En steeds alert zijn dat je ook wat proviand extra bij je hebt begrijp ik want er kan maar zo even een tijdje geen gelegenheid zijn om wat te kopen.

    Wel weer lekker slapen op je bedje van mos [e-1f600]

    Veel plezier,

    Groetjes Ellen


  • 22 Augustus 2024 - 18:13

    Jannie:

    Hey Carin, fijn dat je zo geniet. Ik blijf t stoer vinden hoor zi'n fietstocht in je uppie. Maar ik zie het voor me hoe je geniet op de fiets met 1 grote glimlach.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 8948

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 26 Juli 2027

Nomade werd pelgrim

10 Augustus 2024 - 24 Augustus 2024

Sydostleden

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: