Bornholm - Reisverslag uit Rønne, Denemarken van Carin Jong - WaarBenJij.nu Bornholm - Reisverslag uit Rønne, Denemarken van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Bornholm

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

14 Augustus 2024 | Denemarken, Rønne

Gisteren een straffe wind tegen, maar ik bereikte Ystad in de middag. Had de hele rit het geluid van de branding in mijn oor, helaas ook een drukke weg aan de rechterkant. Lunch in Ystad en dit is dus de stad van Wallander, hebben jullie die detective gelezen? Ik niet, maar dat wordt misschien tijd. Een prachtige oude stad met heel veel vakwerk. Je hebt weinig fantasie nodig om je in de middeleeuwen te wanen.

Door de tegenwind was ik later in Ystad dan gepland, maar om 18.30 u. ging er ook nog een ferry. Om 20.00 u was ik op Bornholm, meteen naar de camping gefietst en een hele fijne nacht gehad. Een stil plekje aan de bosrand, goed geslapen.

Vandaag ga ik Bornholm verkennen. Ik ben dus nu niet meer in Zweden maar in Denemarken. Het lijkt me een prachtig eiland en misschien blijf ik nog wel een nachtje. Het is drie keer zo groot als Texel om jullie een idee te geven.

Het is weer prima fietsweer, ik ga genieten. Maar eerst kaffe!

Heidå


  • 14 Augustus 2024 - 11:00

    Ellen:

    Fijn dat t nu heerlijk fietsweer is. Geniet ervan. Ben benieuwd wat je op Bornholm ontdekt. Ik ben er zelf nog niet geweest.


  • 14 Augustus 2024 - 11:10

    Marjon:

    Straffe tegenwind was altijd mijn ‘vijand’. Wat had ik daar een hekel aan! Mooi dat alles verder goed verloopt en je elke keer nog de boot kunt halen :-). En als het nu wat droog weer blijft is het helemaal perfect. Lekker genieten.


  • 14 Augustus 2024 - 12:26

    Mieke & Vic:

    Herkenbare plaatsen! Veel plezier verder Carin!


  • 14 Augustus 2024 - 21:00

    Cindy :

    Hai Carin,

    Wat een leuke dag weer zeg. Het klinkt als goed fietsweer en lekker genieten. Stiekem zijn we heel jaloers hoor haha. Ik ben erg benieuwd wat je van Denemarken vind. Geniet er lekker van!

    Groetjes Cindy, Marco, Laurens en de poezen vriendinnetjes


  • 15 Augustus 2024 - 07:38

    Jannie:

    Benieuwd wat je wat Bornholm vond. Leuk ook de foto's zeg. Heerlijk om zo mee te reizen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 8929

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 26 Juli 2027

Nomade werd pelgrim

10 Augustus 2024 - 24 Augustus 2024

Sydostleden

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: