Fietsen op Bornholm? Niet met mijn fiets. - Reisverslag uit Gudhjem, Denemarken van Carin Jong - WaarBenJij.nu Fietsen op Bornholm? Niet met mijn fiets. - Reisverslag uit Gudhjem, Denemarken van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Fietsen op Bornholm? Niet met mijn fiets.

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

15 Augustus 2024 | Denemarken, Gudhjem

Het begon gisterochtend allemaal best aardig qua fietsen, erg mooie paden. Maar naar mate ik verder naar het noorden kwam, werd het fietspad steeds slechter en steiler. Ik kon mijn fiets, met alle bagage, amper naar boven krijgen en ook de afdalingen werden steeds vervelender. Blij met de nieuwe remblokjes. Het waren eigenlijk meer paden voor mountainbikes (dus Marco…. wel echt iets voor jou). Op een gegeven moment heb ik toch de gewone weg maar weer opgezocht.

Heb overnacht aan de oostkant van het eiland op een prachtige terrassen-camping met uitzicht over de Oostzee. Ik kon het oostelijkste punt van Denemarken zien, een piepklein eiland genaamd Christiansø.

De zonsopkomst was prachtig vanochtend, foto genomen vanuit de tent met mijn slaaphoofd om 5.25 (aj aj) u.

Ga vandaag weer terug naar Rønne. De zogenaamde fietspaden laat ik daarbij lekker links liggen.

Dan met de ferry weer terug naar Ystad om daar de kust verder te vervolgen.

Heidå


  • 15 Augustus 2024 - 09:28

    Marjon:

    Ik word al moe als ik het lees! Heb je het laatste stuk de fiets naar boven gedrukt?! En een foto om 05.25 uur?!?!?! Dan hoor je te slapen! Volgens mij heb je vandaag of morgen wel een lummeldag verdiend :-). Nog een mooie dag vandaag. Het is hier gelukkig een stuk koeler geworden. Have fun.


  • 15 Augustus 2024 - 09:38

    Rodenstein:

    Hoi Carin,

    Om de tocht goed te vervolgen met jouw pas gereviseerde fiets idd beter de begaanbare (fiets)paden te kiezen.

    Mooi plekje met super uitzicht op de camping. Krijg er inspiratie van!

    Fijn verder genieten ;-)

    Groetjes Ellen


  • 15 Augustus 2024 - 11:29

    Ellen Van Herel:

    Weer een avontuur rijker en dit keer een fietsavontuur. Dat verwacht je toch ook niet dat die fietspaden alleen voor mountainbikers te doen is. Prachtig uitzicht en mooi helder weer. Nu iets wat meer ontspannen is gaan doen lijkt me. Geniet van het vervolg.


  • 15 Augustus 2024 - 19:09

    Jannie:

    Wow wat n prachtige camping en uitzicht. Dan is vroeg opstaan niet erg......toch? [e-1f609]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 8926

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 26 Juli 2027

Nomade werd pelgrim

10 Augustus 2024 - 24 Augustus 2024

Sydostleden

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: