The Bridge - Reisverslag uit Falsterbo, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu The Bridge - Reisverslag uit Falsterbo, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

The Bridge

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

11 Augustus 2024 | Zweden, Falsterbo

Ik begin dit verslagje maar even met gisteren, mijn reisdag naar Malmö.

Ik was al een paar keer gewaarschuwd door de Deutsche Bahn en inderdaad op elk station waar ik uit de trein moest, was van alles aan de hand. Uitgevallen treinen, vertraging, het missen van een aansluiting, met bussen vervoerd worden, liften die niet werken tot uiteindelijk het moeten gebruiken van de metro in Hamburg, waar al helemaal geen liften zijn. Wel was er blijkbaar in Hamburg een voetbalwedstrijd, dus mensen genoeg [e-1f62e] om me te helpen mijn fiets naar beneden te krijgen….. man o man, niet een fijne dag. Het werd met het uur ook spannender of ik de ferry van 22.00 u. zou halen. Om een heel lang verhaal kort te maken, ik had niet nog 1 trein vertraging moeten hebben anders had ik de boot gemist, brrrr wat een begin. Gister dus ook meteen als een blok in slaap gevallen en een prima nacht gehad. Op tijd wakker om van de brug te genieten. Ontbijtje in Malmö en toen de fietstocht begonnen. Heerlijk weer, 24 graden, wel veel wind en inmiddels staat de tent op een camping in Falsterbo, vlak aan zee.

De route sydkustleden volgt echt alleen fietspaden, dat is heel fijn. Onderweg onder The Bridge doorgefietst, dus dat was vandaag voor de tweede keer onder deze enorme brug. Het landschap hier lijkt erg veel op dat van Denemarken, lieflijk en heel goed fietsbaar. Genieten hoor.

Morgen volg ik de kust verder naar het oosten.

• 11 Augustus 2024 - 18:06

Marloes:

Zo, de reis is begonnen! Wat een avontuur is het alweer. De camping klinkt idyllisch. Vanavond vast ook een goede nachtrust. Het wordt hier morgen en overmorgen 30 graden Celsius…. Lekker daar blijven fietsen, Carin!

• 11 Augustus 2024 - 18:53

Ellen:

Wat een dag gisteren Carin. Dapper van je dat je het reisavontuur door Duitsland wel bent aangegaan. Gelukkig nog de boot gehaald. Nu verder gewoon genieten van je reis en de mooie dingen die je onderweg tegenkomt. Ik ben benieuwd.

• 11 Augustus 2024 - 20:10

Cindy:

Hai Carin,

Wauw net 1 dag op reis en al meteen zo spannend. Gelukkig heb je het gered en kan het echte genieten nu beginnen! Geniet van al het moois wat je ziet en we kijken uit naar je leuke reisverhalen. Groetjes Cindy, Marco en Laurens

• 11 Augustus 2024 - 20:29

Piet:

Spannend zo’n tocht door Duitsland met het openbaar vervoer. Uiteindelijk lukt het altijd weer in de laatste minuten bij de Duitsers. Mooi dat het eerste deel van Zweden zo liefelijk is als Denemarken. Veel rijplezier verder op de fietspaden. Geeft een veilig gevoel. Hopelijk blijft het weer goed en een beetje stoempen in de wind kan ook z’n voordeel hebben. Vroeg of laat heb je de wind mee[e-1f4aa]

• 11 Augustus 2024 - 21:41

Marjon:

Hoi Carin, dat was dus even peentjes zweten of je het zou halen. Gelukkig is dat gelukt! En nu fijn langs de kust op de fietspaden, met hopelijk ook een keer de wind in de rug :-). We lezen wel weer. Veel plezier in Zweden.

• 12 Augustus 2024 - 08:40

Nancy:

Hoi Carin, wat een verhaal toch weer over het begin van je vakantie. Geen liften, met de fiets in de metro, vervoer met bussen, allemaal niet zoals je het geregeld had. Het zweet brak me uit als ik de foto van je fiets met bagage zie!!! Fijn dat er voldoende hulp was en je uiteindelijk toch nog de boot hebt gehaald. Nu op de pedalen en loopt alles zoals je in gedachten hebt. Veel plezier en genieten van je fietstocht!

• 12 Augustus 2024 - 11:34

Reinier En Yvonne:

Als je een saaie vakantie hebt, ben je ZEKER niet op pad met Carin HAHA. Fijn dat we weer mogen meereizen.

Mocht je Saga Norén tegenkomen, doe haar de hartelijke groeten, ze zal je vreemd aankijken maar dat is redelijk gewoon voor haar ;-)

Goede reis verder en hopelijk heb je nu de opstoppingen ineens gehad en kan je onbezorgd verder

Groetjes Reinier en Yvonne

• 13 Augustus 2024 - 09:17

Rodenstein:

Hoi Carin,

Gelijk bij het begin al een spannende reis voor jou! Maar nu de eerste hobbels genomen zijn is het vanaf nu genieten. Zo kennen we jou [e-1f603]

Veel plezier,

groetjes Ellen