Slapen bij de vuurtoren - Reisverslag uit Smygehamn, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Slapen bij de vuurtoren - Reisverslag uit Smygehamn, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Slapen bij de vuurtoren

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

13 Augustus 2024 | Zweden, Smygehamn

Goedemorgen allemaal,

dank voor jullie reacties, leuk om te lezen hoor.

Gisteren wakker geworden op de camping van Falsterbo, prima nacht gehad en het viel me op dat er zoveel mensen met honden waren. Ik had al een paar keer gedacht dat ik wolven bij de tent had, maar het waren dus de Huskies van de duitse buren. Het was gisterochtend prachtig fietsweer, dus meteen door het natuurpark teruggefietst naar de route. Ik wilde een barnsteenmuseum bezoeken, maar dat heeft zijn beste tijd gehad en gaat niet meer open, jammer hoor.

De kust is hier echt prachtig, hele mooie witte stranden.

Rond lunchtijd kwam ik aan in Trelleborg, bekeek een fototentoonstelling over Kim Wall, de journaliste die meeging op een onderzeeër en niet meer terug kwam. Vreselijk verhaal en omdat ze uit Trelleborg kwam was die tentoonstelling daar.

Voorbij Trelleborg was een camping waar ik die nacht wilde overnachten, maar ook deze camping bestaat niet meer……, ik baalde wel, want de volgende camping was een stuk verderop. Lekker doorgefietst tot dat ik bij het zuidelijkste puntje van Zweden kwam, daar staat een vuurtoren en is een wandrarhem. Er was nog een plekje, dus ik heb nog nooit zo dicht bij een vuurtoren geslapen, zalig. Dit was niet gepland, maar zeer welkom. De voortorenwachter kwam uit Australië, andere gasten uit Duitsland dus niet zo goed voor mijn zweeds helaas, maar was wel gezellig.

Na een prima nacht onder de vuurtoren nu op weg naar Ystad.

Heidå


  • 13 Augustus 2024 - 10:28

    Piet:

    Zalig om te lezen Carin. Ik krijg een beetje het gevoel dat er weinig andere vakantiegangers zijn. En dat lijkt mij heerlijk. Ik hou van mensen maar hoef ze niet altijd om mij heen. De fototentoonstelling over Kim Wall lijkt mij erg indrukwekkend. Een moord die maatschappelijk nogal wat teweeg heeft gebracht. Net als elke moord zo zinloos. Mensen zijn soms erger dan beesten.

    Lekker vertoeven op het zuidelijkste puntje van Zweden. Heerlijk slapen zo dicht bij zee. Goede reis verder en hopelijk kom je voor minder gesloten deuren.


  • 13 Augustus 2024 - 12:43

    Jannie:

    Hey Carin, ik zie het helemaal voor me, kom je bij de camping...issie dicht grrrr. En ja hoor dat gaat ze weer. Maar ja de beloning was jet dan wel weer waard! Veel pkezier. Groetjes uit warm Capelle


  • 14 Augustus 2024 - 16:39

    Rodenstein:

    Hoi Carin,

    Huskies bij de tent en geluk bij een ongeluk dat mooie plekje bij de vuurtoren!

    Overigens vanochtend hebben Karst en ik de bijenkasten bij de Beeklustboerderij in mijn auto gepakt. Ik heb ze samen met Lisette in de grote kas bij het Omniscollege gebracht. Zij had daar al met de nodige hulp heel veel opgeruimd en hoopt komende zaterdag de nodige bezoekers te ontvangen die de spullen willen overnemen. Ik heb bij deze gelegenheid de bankjes (ook die voor jou) vast meegenomen.

    Veel plezier en tot schrijfs!

    Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 8952

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 26 Juli 2027

Nomade werd pelgrim

10 Augustus 2024 - 24 Augustus 2024

Sydostleden

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: