Tillbaka i Sverige - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Tillbaka i Sverige - Reisverslag uit Ystad, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Tillbaka i Sverige

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

15 Augustus 2024 | Zweden, Ystad

Vanochtend werd ik wakker van de zon op mijn tentje. Morgenrood…. water in de sloot. Mmmm, dat klopte, want ik ben na die zonsopkomst gewoon weer in slaap gevallen en de tent niet uitgebrand van de hitte. Dat kwam door de wolken. Dus toen ik alsnog om 8.00 u. opstond was het helemaal bewolkt en tijdens de rit naar Rønne natgeregend, gelukkig hebben we daar kleding voor en de tent zat droog in de tas. Eenmaal bij de veerboot was het droog, dus het oosten van Bornholm had regen en het westen zon [e-2600]️ tja.

Beetje door Rønne gestruind, koffie met heerlijke cheesecake op de markt genomen.

Terug in Zweden een prachtig fietstochtje langs hele rustige stranden, dat had je goed gezien Piet, wat is het toch heerlijk als er ruimte is. Mijn tent staat weer zo’n 50 meter van het strand, ik hoor de branding en terwijl ik dit schrijf, zie ik de maan opkomen boven de Oostzee, genieten hoor.

Ook die lummeldag moet er inderdaad nog komen, maar er valt zoveel te zien onderweg. Voor morgen staat er ook weer van alles op het programma. Hebben jullie van Dag Hammaskjöld gehoord? Hij had hier een woning. Die woning is nu een museum. Ik houd jullie op de hoogte, mits wifi.

Heidå


  • 15 Augustus 2024 - 21:25

    Marjon:

    Wat een mooie foto’s Carin! Heerlijk voor je tentje genieten van de zee. Geweldig. Lummelen komt nog wel (en anders doe je dat maar weer als je thuis bent :-)) Heerlijk om mee te reizen. Groetjes


  • 15 Augustus 2024 - 21:36

    Ellen:

    Heerlijk zo om de zee te horen vanuit je tentje. Ik heb toevallig het boek “de levensweg van Dag Hammersköld”. Als ik het uit heb dan kun je het lenen. Wist niet dat zijn woning nu een museum is.


  • 15 Augustus 2024 - 22:47

    Piet:

    ik besef nu pas hoe heerlijk het is om mee te reizen via je verhalen Carin. Krijg zelf ook zin om op de fiets te stappen en zo’n vakantie te houden. Heel aanstekelijk door jouw manier van schrijven/ vertellen. Mooi doorgaan zou ik zeggen.


  • 16 Augustus 2024 - 16:52

    Reinier En Yvonne:

    Kilometervreter in het noorden. volgens mij heb je het heerlijk en heb je bij terugkomst naast "genoeg van het fietsen" ook weer ruimte in je hoofd. Dat "Lummelen" mag je gerust een keer hier komen doen, kook ik voor je, jij mag zeggen wat je wil hebben. Benieuwd of je ook de afgelegde kilometers bijhoudt, niet belangrijk wel leuk om te weten. njut till fullo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 8948

Voorgaande reizen:

26 Juli 2024 - 26 Juli 2027

Nomade werd pelgrim

10 Augustus 2024 - 24 Augustus 2024

Sydostleden

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: