Gesprek waarvan ik wist dat het ging komen - Reisverslag uit Frillesås, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Gesprek waarvan ik wist dat het ging komen - Reisverslag uit Frillesås, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Gesprek waarvan ik wist dat het ging komen

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

08 Augustus 2022 | Zweden, Frillesås

Gisteren begon mijn tocht met koffie in het mooie plaatsje Falkenberg, bij de coop ook wat boodschappen gedaan voor onderweg en in de avond.

Opweg werd ik ingehaald door een grijze dame op een elektrische fiets, ze was opweg naar haar sommarhus, zij begon het gesprek waarop ik al een week zat te wachten……Ze vertelde dat ze twee jaar geleden op vakantie was in sollerön in Dalarna, ze had haar evenwicht verloren op de fiets en was gevallen, met een helicopter naar het ziekenhuis gebracht. Als ze geen helm had gehad, zou ze dood geweest zijn. Waarom heb jij eigenlijk geen helm op?

Ik vertelde dat ik er speciaal voor deze reis één had gekocht, maar was vergeten. Ze vond het onverstandig van me. Ja misschien, maar ik ga niet nog een helm kopen. Ok, dat begreep ze, maar ik moest beloven dat ik heel voorzichtig zou doen, want fietsen in Zweden is erg gevaarlijk….

Afgelopen week was minder gevaarlijk dan 1 dag in Nederland, maar ik heb haar beloofd dat ik hem dan in Nederland op zal doen.

Achteraf bedacht ik me, er was geen woord Engels bij…. Heerlijk!

Gisteravond kwam ik op een camping iets ten zuiden van de plaats Varberg, een oude boerderij en een plekje in de boomgaard, hoe fijn was dat. Het kwam vannacht wel met bakken uit de hemel[e-1f327][e-1f327][e-1f327]

In de ochtend de tent nat ingepakt, Varberg in voor ontbijt en iets ten noorden van Varberg een fantastisch natuurcentrum bezocht, geweldig. De mooiste plaats voor koffie tot nu toe, wat een vogels. Je kon ze bekijken met verrekijkers, die daar aan de wand hingen.

Sowieso vond ik vandaag en gisteren de mooiste routes, bijna allemaal autoluw en door een prachtig gebied.

Nu sta ik in frillesås op de camping die van een kerk is, draait op vrijwilligers en ligt fantastisch, ik ga weer wakker worden van de zee, net als gister.

Tot zover…. En oei wat gaat de tijd snel, de elfde vaar ik terug, moet er nog even niet aan denken.

Diana, het boek is uit, van genoten en vanmiddag aan een Nederlands gezin gegeven in ruil voor gebakken aardappeltjes. [e-1f61b] ik had zelf salade met zalm.

Groet en ha det bra!

Carin


  • 08 Augustus 2022 - 20:02

    Diana:

    Ha ha, goed geruild! Geniet nog maar van het zweedse landschap! De groeten van Bert!

  • 08 Augustus 2022 - 20:14

    Marloes:

    Hahaha, die Nederlanders zonder fietshelm zijn ook bloedlink bezig… Ik lees alleen maar dat je je evenwicht dus niet moet verliezen.
    Zalig om mee te lezen met je reis. Groet de zee maar voor me!

  • 08 Augustus 2022 - 23:56

    Marjon:

    Het was dus de helm die je vergeten was! :-) Prachtig om te lezen. Geniet er nog even van de komende dagen. Marloes en ik vertrekken de 18e samen naar Noorwegen voor 14 dagen! Zin in!!!
    Groetjes (en denk aan je evenwicht….)

  • 09 Augustus 2022 - 19:15

    Hiddo:

    Aha, het was de helm, tja,tja...
    Maar begrijpelijk dat je niet een nieuwe koopt. Ja, de tijd vliegt.

  • 09 Augustus 2022 - 19:28

    Hilde :

    wat een mooi verhaal, fijn dat je van de natuur én het kamperen geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6025

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: