Eind van En cykelled. - Reisverslag uit Askim, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Eind van En cykelled. - Reisverslag uit Askim, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Eind van En cykelled.

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

10 Augustus 2022 | Zweden, Askim

HEJ HEJ

Op het moment van schrijven zit ik op een camping net ten zuiden van Gotenburg, aan een prachtige baai waar veel gesurft en gezwommen wordt.

Hoewel de route gisteren eigenlijk niet zo fijn was, een heel lang stuk langs een drukke weg, maakte de route vandaag heel veel goed.

Ik zag er een beetje tegen op, een route die Gotenburg ingaat, zal ook vast weer over verlaten industriegebieden gaan, maar niets was minder waar. Het fietspad loopt vlak langs de kust. De zandstranden zijn zeldzaam geworden en de kust is nu echt een steenkust geworden, met van die prachtige, door gletsjers, van lang geleden, afgeronde bergen die de zee in lopen. Een echte scherenkust. Prachtig, ik hou ervan.

Morgen om deze tijd zal de ferry naar Kiel vertrekken, en ik ga mijn best doen, hoewel met tegenzin[e-1f60c], om die boot te halen.

Eerst nog even de botanische tuin en de binnenstad van deze tweede grootste stad van Zweden bekijken.

Na acht campings, één vandrarhem, 465 fietskilometers is mijn conditie vast beter geworden en mijn hoofd in elk geval lekker leeg. Zweeds blijft nog lastig te spreken, maar ik kan me een heel eind redden en dat voelt goed.

Thuiskomen is heerlijk als je weet dat de viervoeters goed verzorgd zijn, dank Cindy en Marco en natuurlijk Arthur.[e-2764]️

Ik vond het leuk om al jullie reacties te lezen, het stimuleerde me om regelmatig te schrijven. Het schrijven van zo’n blog is ook makkelijker als je alleen reist, je hebt net iets minder afleiding. De meeste van jullie spreek ik al snel weer,

als dat niet zo is dan wens ik je

En väldigt bra sommar.[e-1f1f8][e-1f1ea]

Tack så mycket och hejdå[e-1f1f8][e-1f1ea]

Carin


  • 10 Augustus 2022 - 20:48

    Marjon:

    Hoi Carin, het was een genoegen om met je mee te reizen via deze blog. Mooi dat je uitgerust en weer toegerust bent voor het komende schooljaar! Super gedaan en een fijne overtocht. Groetjes van Piet en Marjon

  • 12 Augustus 2022 - 12:28

    Marloes:

    Hey Carin,

    Het was heerlijk om zo met je mee te mogen reizen! Fijn dat je je hoofd leeg hebt kunnen krijgen en met een goede gezondheid weer thuiskomt! Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 6025

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: