3 ferry’s in 3 dagen - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Carin Jong - WaarBenJij.nu 3 ferry’s in 3 dagen - Reisverslag uit Frederikshavn, Denemarken van Carin Jong - WaarBenJij.nu

3 ferry’s in 3 dagen

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

04 Augustus 2023 | Denemarken, Frederikshavn

Dag 3, Ferry 3

Gisteren vanuit Kristiansand de Ferry naar Hirtshals genomen, de zee was vlak en zonnig. Voor veel mensen is blijkbaar de taxfree aan boord aanleiding om zich vol te laten lopen, zo jammer.

Om 20.00 u. kwamen we aan in de haven van Hirtshals en reed ik met de zon in de rug naar de Kjul Camping; een prachtige camping met ruime plaatsen. Tentje opgezet en nog een heerlijk rondje gelopen, mooie zonsondergang en de camping keek uit over zee. De regen van Gildehaus was ver weg.

Het koelde al snel af en ik kroop de slaapzak in, wat bleek; slaapmatje lek, potverdorie, thuis was alles in orde, hoewel ik wel vond dat het matje zichzelf heel langzaam opblies. Uiteindelijk toch nog redelijk geslapen, maar wel hard en koud.

Vandaag was dus de missie om de Ferry naar Göteborg te halen en een matje te kopen. Beide missies zijn geslaagd, hoewel dat matje meer een MAT is geworden, gekocht bij een bouwmarkt buiten Frederikshavn. Een verdubbeling van mijn bagage [e-1f625], maar lekker slapen is toch wel erg belangrijk, we zullen zien hoe deze bevalt.

Op het moment van schrijven, varen we de haven van Frederikshavn uit, iets meer bewolking, maar de zee is weer vlak en aan boord hoor ik dan nu eindelijk Zweeds, heerlijk. In Göteborg slaap ik vannacht in een hostel, we komen best laat aan en de volgende camping is 40 kilometer verderop, dus de MAT gaan we morgenavond uitproberen.

De fietstocht van Hirtshals naar Frederikshavn was heerlijk, wind mee en zon in het gezicht, wat is Denemarken toch lieflijk, ik heb er geen ander woord voor. Beetje heuvelachtig, akkers met graan, aardappelen en koolzaad, kleine fijne dorpjes met een brugsen supermarkt die koffie uit eigen personeelsruimte schenkt als je vraagt of ze ook koffie hebben [e-1f606]. Ik heb genoten van deze eerste fietsdag, was zo’n 50 kilometer.

Vorig jaar eindigde mijn vakantie in Göteborg en morgen ga ik dus verder noordwaarts, heel veel zin in, ik ga jullie op de hoogte houden, mits WiFi voorradig is.


  • 04 Augustus 2023 - 17:51

    Marjon:

    Past de MAT dan wel in je tent qua grootte? Of lig je zo met je voeten buiten boord [e-1f602]. En Denemarken is inderdaad lieflijk, het juiste woord. Mooi dat de bootreizen goed zijn verlopen en veel plezier in Zweden. Tot het volgende verslag!

    gr Marjon


  • 05 Augustus 2023 - 00:25

    Ellen Rodenstein:

    Ziet er goed uit deze eerste fietsdag Carin. En gezellig afsluiten met koffie in de supermarkt [e-1f609] Mooie gelegenheden om het Zweeds in de praktijk te brengen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 5933

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: