Zweden verlaten - Reisverslag uit Sandefjord, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu Zweden verlaten - Reisverslag uit Sandefjord, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Zweden verlaten

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

11 Augustus 2023 | Noorwegen, Sandefjord

De dag is nog niet half voorbij of ik heb hem al goed gevuld.

Eerst maar weer eens over het weer: strak blauw. Hierdoor vroeg wakker, vroeg ontbeten en tentje droog ingepakt. Toen met de zon en de wind in de rug (en er staat nogal wat wind[e-1f600]) als een speer naar Strömstad, was zo’n 30 kilometer en het was prachtig onderweg en zo fijn dat het droog is. Bij Tanum nog een steen met runenschrift bekeken, wat prachtig toch. Ik vond het sowieso een hele speciale overnachting, wetende dat ik zo dicht bij stenen geslapen heb waar ze 3000 jaar geleden al zo druk mee waren. Toen lag het land lager door de druk van het ijs, nog steeds komt het land hier langzaam omhoog. (haha tot zover de aardrijkskunde les). Ik heb echt genoten van de prachtige tekeningen en wat waren er veel en dicht bij elkaar, heel goed te fietsen.

Toen ik Strömstad in reed, rond 12.30 u., ben ik eerst de haven gaan bekijken, er lag al een grote veerboot, weet eigenlijk niet waar naartoe deze gaat. Ik dacht, ik ga even informeren naar de overtocht, kon ik meteen een ticket kopen voor de Ferry van 13.40 u. de ticket kostte 142 Zweedse kronen, je vraagt je af of dit klopt.

Zo komt het dat ik nu al onderweg ben naar [e-1f1f3][e-1f1f4], natuurlijk met een beetje pijn in het hart afscheid genomen van het mooie Zweden [e-1f1f8][e-1f1ea]. De kust is hier echt prachtig, ik geniet volop van deze overtocht. Ik weet dat er een camping is vlakbij Sandefjord, we zullen zien hoe het allemaal weer loopt, maar voor vandaag gaat het erg soepel. Ik ga nu eerst een hapje eten aan boord. Groet vanaf een prachtig schip en dito fjord.


  • 11 Augustus 2023 - 14:26

    Marjon :

    Hoi Carin.

    Mooi mazzel dat de boot zo vlot ging. En Zweden maar weer voor een volgende keer op de planning zetten. De camping aan de overkant is Asnes Camping in Sandefjord. Prachtig aan het water. Maar misschien kun je nog een stukje fietsen. Hopen dat het weer zo droog blijft. Nog veel plezier!


  • 12 Augustus 2023 - 18:37

    Nancy:

    Wat ben je toch een bikkel, Carin! Gewoon je plannen aanpassen, je nieuwe kansen waarderen en weer vrolijk verder.

    Geniet er van en een fijne fietstocht verder.

    Leuk om je verslagen te lezen.

    Groetjes,

    Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 5970

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: