Weer terug in Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu Weer terug in Kristiansand - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Weer terug in Kristiansand

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

16 Augustus 2023 | Noorwegen, Kristiansand

Vanochtend wakker geworden met ganzengeluiden en kabbelende golfjes van het fjord. Een enorme slak kwam goedemorgen zeggen, gelukkig aan de buitenkant. Het heeft afgelopen nacht ook weer goed geregend, dus ik gaf de tent de tijd om te drogen. Het leek buiten behoorlijk zonnig.

Toen heb ik de tent droog op de fiets geladen en ben naar Lillesand gereden. Lillesand is een prachtig havenplaatsje met heerlijke koffie.

Weg nummer 420 volgen, bleek lastiger te doen, dan dat het op de kaart lijkt. Uiteindelijk lukte dat toch.

De fietspaden in Noorwegen zijn sowieso een stuk minder betrouwbaar dan in Nederland. Soms stopt een fietspad opeens en een andere keer ligt er een prachtig glad fietspad aan de andere kant van de weg. Jij kunt ook niet op dat prachtige gladde fietspad komen, omdat er al een hele tijd een vangrail tussen jou en dat fietspad loopt.[e-1f633]

Een ander ding, wat ik erg opvallend vind, is dat ze in Noorwegen heel goed hun grote winkelcentra kunnen verstoppen. Er is geen reclame en er zijn geen grote ramen, waaraan je kunt zien dat er een winkelcentrum is. Sørlandet is zo’n winkelcentrum. Dit winkelcentrum ligt ten noordoosten van Kristiansand en ik had het bijna niet herkend. Het was best een zonnige en warme dag was, had ik geen drinken meer. In dit winkelcentrum heb ik mijn dorst gelest en mijn ogen uitgekeken, wat een enorm winkelcentrum is dit.

Voordat ik Kristiansand zou binnen fietsen, wist ik dat ik nog een fjord over moesten te steken. Geen Ferry deze keer, gewoon een brug, ook voor fietsers. Maar die brug was er zo snel, dat ik gewoon last van hoogtevrees kreeg, zo plotseling fietste ik al op die brug. Gelukkig was er een plaats waar je even af kon stappen en foto’s kon maken. Whaauw wat een uitzicht.

En nu?

Op dit moment zit ik heerlijk in een hotel aan de haven. Morgen om 5:00 uur in de middag vertrekt de boot naar Emden. Daar was ik 14 dagen geleden ook, maar het lijkt wel veel langer geleden, wat heb ik veel meegemaakt. Ik heb weer enorm genoten van deze reis. Ik ga zo nog even de stad in, er is ook hier weer van alles te doen en het blijft hier nog lekker lang licht.

Het schrijven van de stukjes was een fijne manier om de dag door te nemen voor mezelf, maar ik heb ook genoten van al jullie reacties. Marion wat was jij er altijd als het kipje [e-1f414] bij, om een reactie achter te laten, leuk hoor! Ik wens je voor de komende dagen heel veel sterkte, mobiliteit is zo belangrijk. Dus lezers en reageerders bedankt dat jullie een stukje met me mee reisden.

Thuiskomen is ook fijn, zeker als je weet dat de viervoeters heel liefdevol verzorgd zijn, Arthur dank je wel [e-1f48b]! Fijn om je binnenkort weer te zien.

De meeste van jullie zie ik binnenkort wel, als dat niet zo is dan wens ik jullie….

En bra sommar, och vi ses snart.

Tack så mycket och hejdå

Carin


  • 16 Augustus 2023 - 20:26

    Reinier En Yvonne:

    Dank Carin dat we mee mochten op je avontuur, en je moest eens weten hoe we hier in spanning hebben gezeten, Het weer bij jou zoals ze hier vertelden, was niet te overleven;-) gelukkig kennen we je en laat jij je niet uit het veld slaan door een beetje (ook niet door veel) slecht weer.

    Goeie terugreis

    Dikke knuffel uit Warnsveld


  • 16 Augustus 2023 - 20:49

    Marjon:

    Hoi Carin, ik heb maar even gewacht tot er al reactie was geschreven [e-1f61c]. Grapje. Bedankt voor het meebeleven van je avontuur (want dat was het dit keer wel echt) en een goede reis voor het laatste stukje. Vrijdag ga ik onder het mes en alles zal vast goedkomen [e-1f44c][e-1f3fc].

    We spreken elkaar weer of zien elkaar in het nieuwe huis van Marloes en Stefan. Groetjes uit Almelo. [e-1f44b]


  • 16 Augustus 2023 - 21:04

    Mieke & Vic:

    Ha Carin, we hebben elke dag je verslag met veel plezier gelezen. We wensen je een goede reis terug naar NL. Wij zijn inmiddels aan de oostkust van Zweden beland, vandaag naar Öland geweest. Van het weer van vorige week was niets meer te merken :). Leuk om elkaars ervaringen eens uit te wisselen!? Lieve groet van Mieke [e-38] Victor


  • 17 Augustus 2023 - 00:38

    Piet:

    Petje af Carin zoals jij je staande (op de pedalen) hebt gehouden. Uit eigen ervaring weet ik dat fietsen in met name in Noorwegen niet vergelijkbaar is met een tochtje in Nederland. Sowieso heb je veel meer en mooiere uitzichten waar je lekker genietend van een kop koffie ook zeker van hebt genoten. Gegarandeerd dat jij je dan soms een bevoorrecht mens gevoeld hebt, ogenschijnlijk je nietig voelend in zo'n prachtige omgeving. Daar wordt je dan weer stil van. Bedankt dat we dankzij jouw verhalen weer mee mochten genieten van ook ons geliefd vakantieland. Behouden vaart toegewenst en tot ziens/horens maar weer in Nederland..


  • 17 Augustus 2023 - 09:15

    Nancy:

    Hoi Carin, ook ik heb met veel plezier én bewondering je reisverslag gelezen. Fijn dat je ondanks de vele regen toch zo genoten hebt.

    Goede reis naar huis en daar nog lekker nagenieten als je je verhalen en foto’s met Art deelt. Wellicht gezellig met een poes op schoot [e-1f408]‍[e-2b1b][e-1f63b].

    Groetjes,

    Nancy


  • 17 Augustus 2023 - 20:41

    Cindy:

    Hai Carin,

    Met veel plezier hebben we elke dag je avonturen gelezen, wat was het een bijzondere vakantie zeg. Fijne overtocht voor vannacht en dan morgen lekker weer terug naar de jongens. Ook altijd fijn thuiskomen. Tot spreeks, Groetjes Cindy en Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 6015

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: