Glamping zonder WiFi - Reisverslag uit Grimstad, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu Glamping zonder WiFi - Reisverslag uit Grimstad, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Glamping zonder WiFi

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

15 Augustus 2023 | Noorwegen, Grimstad

Gisteren was weer heel avontuurlijk, de eerste Ferry ging ( 4 Nederlandse fietsers ), maar een tweede Ferry ging niet en er moest gebeld worden voor een vervangende watertaxi(?), toch maar gedaan. Oysang naar Risør, voor de mensen die mijn reis nog kunnen volgen. Deze vervangende taxi kon maar twee fietsen per keer vervoeren, dus even wachten. Maar het was het wachten waard, een prachtig tochtje. Op de vraag waarom het reguliere veertje niet ging, was het antwoord: die heeft vakantie.[e-1f604].

Omdat het die dag aan het eind van de middag echt goed zou gaan regenen, had ik contact gezocht met iemand die tipi’s verhuurde onder de naam (in het plaatsje Laget) pop up glamping, beetje vaag, maar leuk om een keer te proberen, maar er viel weinig te glampen, alleen het bed was een gewoon bed. Geen elektra/WiFi/toiletpapier [e-1f632], ik sliep daar dan ook voor een zacht prijsje, het seizoen in Noorwegen is eigenlijk voorbij. Wel heerlijk geslapen en het kwam inderdaad met bakken uit de lucht; doel was om mijn tent droog te houden en dat lukte.

Vandaag redelijk vroeg op pad en inderdaad, helemaal nat geregend. Ja je bent gewoon een keer aan de beurt. Ik heb nog even in een schuur geschuild, maar het duurde veel te lang. Doorgefietst naar het plaatsje Tvedestrand, tijd voor koffie en een beetje opwarmen. Door naar Arendal via weg 410, prachtige route, maar nog steeds nat. Pas in Arendal zelf werd het droog en begon zelfs de zon te schijnen. In Arendal was het een pierenpot met mensen, in de haven lagen allerlei mooie schepen en mensen waren in groepen allerlei activiteiten aan het volgen. Debatten en lezingen, ik vond het een beetje vaag. Ik heb het maar aan iemand gevraagd en het bleek de week van Arendal te zijn, allerlei organisaties geven voorlichting en ook landelijke politici komen uit Oslo om te debatteren. Wat weer een belevenis. Maar ik kwam voor een bordje pasta, nou dat is ook helemaal goed gekomen. [e-1f929]

Toen doorgefietst naar Grimstad, hier waren Arthur en ik afgelopen kerst, leuk om die plaats nu in de zomer te zien. Ten zuiden van Grimstad is een camping aan een fjord en daar staat mijn droge tentje, heerlijk. Ook deze camping is erg leeg omdat het seizoen voorbij is, de scholen beginnen a.s. maandag weer.

Voor mij zit de reis er ook bijna op, ik fiets morgen rustig naar Kristansand, overnacht nog lekker in een hotel en dan gaat donderdag alweer de boot naar Emden. Vandaag heb ik zo’n 70/80 kilometer gefietst, die voel ik hoor, maar goed dat ik het rondje Denemarken/Zweden/Noorwegen niet andersom gedaan heb, dan was ik op dag 3 huilend terug gefietst. Ik merk dat mijn conditie beter is geworden, fijn is dat.

Poe wat zal ik lekker slapen straks.


  • 15 Augustus 2023 - 21:35

    Marjon :

    De taxi heeft vakantie [e-1f602]. Goed bezig met je conditie Carin! En leuke foto’s.

    Hopen dat je laatste fietsdag morgen een droge dag wordt. Nog veel plezier. Groetjes


  • 16 Augustus 2023 - 15:48

    Cindy:

    Hai Carin,

    Haha we moesten zo lachen dat de ferry vakantie heeft [e-1f602][e-1f602] prachtig. En wat een belevenis weer zeg. Ook zeker fijn om te merken dat de conditie beter is geworden, heerlijk fit weer thuis straks. Dit zal echt een vakantie zijn waar je nog vaak aan terug zult denken lijkt me. Prachtig! Goede overtocht donderdag en geniet nog even lekker.

    Groetjes Cindy en Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6012

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: