Mooie route en een plensbui - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu Mooie route en een plensbui - Reisverslag uit Kragerø, Noorwegen van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Mooie route en een plensbui

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

13 Augustus 2023 | Noorwegen, Kragerø

Het heeft vannacht weer goed geregend, maar alles in de tent bleef droog en ook de tent zelf kon ik droog inpakken.

Vandaag was weer een behoorlijk pittige dag qua beklimmingen, maar het was ook de mooiste route tot nu toe. Door het bos, langs meertjes en mooie rotswanden, ik heb weer genoten. Maar het waren ook kilometers door bijna onbebouwd gebied, dus als eten en water op raakt ben je toch blij als je een kiwi of rema tegen komt onderweg. Uiteindelijk kwam ik best op tijd in Kragerø, maar vlak voor dit prachtige dorpje viel het opeens met bakken uit de lucht. Er viel niet tegenaan te schuilen. Kom ik bij de veerboot, in mijn natte pak, gaat deze pas om 17.45 u. Bijna 4 uur wachten? Mmmm… dat moet toch anders kunnen.

Dus zit ik nu in hotel kragerø, ik werd geholpen door een heel gastvrije receptionist en had binnen no-time een kamer.

Dit zijn heen vandrarhem prijzen, maar dat geeft niet.

Ik heb de middag gebruikt om een beetje op te drogen en kragerø te bekijken; wat is dit een leuk havenplaatsje, geweldig. Ook was ik de pasta van de afgelopen dagen een beetje beu, heb heerlijk Chinees/Aziatisch gegeten.

Morgenvroeg gaat om 9.00 u. de ferry naar Stabbestad, daar zit ik natuurlijk op. [e-1f603] [e-1f6a2]


  • 13 Augustus 2023 - 20:14

    Marjon :

    Heerlijk hoe alles anders gaat in deze vakantie [e-1f601].


  • 13 Augustus 2023 - 22:52

    Ellen:

    Hoi Carin,

    Het verloop van jouw reis is heel bijzonder, vol uitdagingen en creatieve oplossingen.

    Mooi om mee te beleven. Fijn dat je in zo’n goede conditie bent, is wel nodig als ik het zo lees.

    De plaatjes spreken voor zich maar je hebt vast nog meer mooie opnamen.

    Goede reis verder, hopelijk met iets minder hemelwater!


  • 14 Augustus 2023 - 08:38

    Reinier En Yvonne:

    Na een paar dagen tent en regenbuien en jezelf verwennen met een fijn hotelbed en warme douche helemaal verdiend hoor[e-1f44d]

    Als we het nieuws hier zouden moeten geloven, had je een waterfiets nodig, toch wel weer duidelijk hoe eenzijdig nieuwberichten/ media rapporteert. Goeie reis nog verder en je weet: Chinees smaakt beter dan een bloemetje[e-1f602]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 6011

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: