Kamperen en fietsen …..Not - Reisverslag uit Skärhamn, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Kamperen en fietsen …..Not - Reisverslag uit Skärhamn, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Kamperen en fietsen …..Not

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

06 Augustus 2023 | Zweden, Skärhamn

Dit zou een fiets en kampeervakantie worden, inmiddels heb ik meer kilometers over het water gemaakt en slaap ik de komende twee nachten wederom in een vandrarhem. Waarom? Ik ga het uitleggen.

Lekker laat (9.00 u.) wakker geworden op de camping van Marstrand vanochtend, de mat bevalt prima gelukkig. Na ontbijt bij de tent, in het kleine dorpje rondgekeken en weer lekker koffie op een terras met uitzicht op het haventje. Die Zweden zijn druk hoor met hun bootjes. Erg leuk om naar te kijken. Ik had ook totaal geen haast, want er was een veerpont die me die dag naar Rörängen zou brengen. De vertrektijd van dat pontje was 15.50 u., rare tijd en nog vreemder was het dat die tijd ook de enige vertrektijd was van die dag. Maar ik stond rond die tijd op de goede steiger en daar gingen we. Dit pontje zette me af in de zuidelijke haven van het eiland Dyron, daar moest ik meteen zo snel mogelijk naar de noordelijke haven fietsen ( 3 km [e-1f603]) om een ander veerponten te halen. Ook dit ging vlekkeloos en er was aan boord tijd om even met de kapitein te spreken. Ik vroeg aan hem hoe het mogelijk was dat dat pontje zo weinig afvaarten had.

Toen zei hij tegen mij, je hebt nog geluk; morgen varen we helemaal niet: teveel wind en regen, ai dat antwoord had ik niet verwacht.

Vol goede moed fietste ik door naar de camping bij Skärhamn, de Camping was vol, maar voor fietsers is altijd plaats. Het meisje bij de receptie vond me moedig met mijn tentje. Er is zwaar weer op komst. Maar in het vandrarhem is nog plaats. Ok, ik was nu twee keer gewaarschuwd voor het weer van de komende dag, dus…. zit ik nu in een kamer in het hostel samen met alle kampeerspullen.

Ik wil in elk geval morgen naar het akvarell museum en dan mag het best regenen.

Maar wat was het weer een avontuurlijke dag en deze omgeving vind ik echt prachtig. Lekker zo dicht bij zee.

Ik heb weer genoten.


  • 06 Augustus 2023 - 19:27

    Marloes:

    Hey Carin, ik had je nog een sms gestuurd! Steef en ik zitten op camping Havologi en inderdaad, morgen het akvarell museum omdat het regent, hahaha! Wellicht tot dan


  • 06 Augustus 2023 - 19:38

    Marjon:

    Heel verstandig Carin. Alle seinen staan op slecht weer. Zou leuk zijn als je Marloes en Stefan nog kunt ontmoeten [e-1f601]. Zo ver weg uit Nederland en dan naar dezelfde plek gaan, dat verzin je niet.

    Hopen dat het na deze depressie[e-1f327]️ beter/ droger weer gaat worden[e-1f324]️. Groeten, ook vanuit een regenachtig Almelo.

    Marjon


  • 06 Augustus 2023 - 20:15

    Piet:

    De wereld is niet zo groot als ik dacht. Als ik “Bella” op een foto zie gemaakt vanuit jouw kamer in het hostel blijkt dat wel weer. Mooi dat jullie als Zweden liefhebbers elkaar nog even treffen. Veel plezier nog de komende dagen.


  • 06 Augustus 2023 - 21:42

    Carin De Jong:

    Zo gezellig dit, koffie in Bella, nou geweldig.

    toeval bestaat.

    leuk hoor


  • 07 Augustus 2023 - 10:05

    Reinier En Yvonne:

    Zie je wel, "niet alles van tevoren boeken" heeft zo zn voordelen he.

    Mooi om te lezen dat je lekker geniet. en nu duimen dat t weer wat meezit ;-)

    grtjs R[e-38]Y


  • 07 Augustus 2023 - 10:32

    Cindy:

    Hai Carin,

    Leuk weer even mee te lezen.. en verstandig denk ik om toch maar te kiezen voor een hostel, dan houd je de spullen ook een beetje droog haha. Hopelijk knapt het weer hierna op zodat je nog wat kilometers kan maken. Voor nu gewoon lekker genieten wat er op je pad komt. Een museum is ook erg leuk. Groetjes Cindy en Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 5975

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: