Schip ahoy - Reisverslag uit Landskrona, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Schip ahoy - Reisverslag uit Landskrona, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Schip ahoy

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

01 Augustus 2022 | Zweden, Landskrona

Vanochtend vroeg genoeg opgestaan om De Brug te zien. Deze lag prachtig in de lage mist, ik kon Denemarken dus ook niet zien. Na het ontbijt kwamen we aan in Malmö… helaas het regende, vieze miezer zullen we maar zeggen, poncho aan uit aan uit enz.

Op de bordjes van het zuidkustpad gefietst, voelde niet altijd even logisch, soms door de achtertuin van mensen en een aantal keren de E6 overgestoken? Maar misschien kan dat niet anders hoor. In elk geval stond ik rond 1 uur bij de Ferry naar Vän, ging pas om 14.15, dus broodje gegeten in Landskrona. Toen ik weer buiten kwam scheen de zon, heel ander weer. Ik kon zelfs de overkant (Denemarken) zien. Doorgefietst naar het Tycho Brahe museum, hij bouwde zijn observatorium op de hoogste plaats van het eiland (Tycho bedankt hoor) en toen naar de camping waar dus deze geweldige WiFi is. Er is een stand-upcomedian, maar das toch echt niet te volgen hoor.

De tent staat inmiddels en het koelt goed af, blij met mijn zware slaapzak. Ik sta echt 5 meter van de zee, ook een goed stuk hoger hoor…. wat zal ik lekker slapen straks.

Leuk om jullie reacties te lezen, maar het goede antwoord is er niet bij, zonnebrand, slaapmasker en fototoestel heb ik bij me hoor.

Wat zit ik toch op een leuk eiland zeg, prachtig hoor hier, genieten hoor. Morgen vaar ik terug naar het vaste land en gaan we verder naar het noorden.

Ik ga niet beloven dat er elke dag zo’n verslag komt, moet ook altijd maar WiFi zijn.

groet vanaf Vän

Carin


  • 01 Augustus 2022 - 22:55

    Marloes:

    Maar nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig wat dan wél het goede antwoord was :-) hopelijk is het weer morgen gewoon strakblauw! Al moet ik zeggen dat het hier weer boven de 30 graden zal zijn deze week dus eh…. Blijf lekker daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 6025

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: