Van Vän naar Lerberget - Reisverslag uit Lerberget, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Van Vän naar Lerberget - Reisverslag uit Lerberget, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Van Vän naar Lerberget

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

02 Augustus 2022 | Zweden, Lerberget

Vanochtend verliet ik Vän, heerlijk geslapen daar. Wat kun je dan ook gewoon blij zijn met goede spullen, fijne slaapzak en een lekker matje. In Landskrona was het nog lastig zoeken naar een super voor ontbijt, de kwark die ik gekocht had was ook nog es zuur….dat was even zuur. Doorgefietst en was op een gegeven moment ook de zuidkustbordjes kwijt…. Toch uiteindelijk goed gereden en toch ook nog een kleine buurtsuper gevonden. Leuk was het om Vän als eiland te zien liggen. Ook de overkant dus de Deense Rivièra nog goed kunnen bekijken. Het fort van Helsingör goed kunnen zien. Het weer was goed, bewolkt en niet al te warm en droog. Via een hele saaie weg langs allerlei industrie reed ik Helsingborg binnen. Deze stad heeft een echte strandpromenade. Toen ging die weg kilometerslang omhoog dat was wel even afzien, maar uiteindelijk kom je er toch. Vanaf dat hoge punt ging de rit eigenlijk weer naar beneden. Steeds de kust volgend, zo werd Sont Kattegat. Prachtige dorpjes met heel veel mooie tuinen overal.

De tent weer opgezet, ik sta nu echt midden in het bos en er hippen een paar kleine konijntjes om de tent grappig om te zien. Maar op dit moment regent het ook nog niet heel erg maar ik denk wel dat we een buitje gaan krijgen vanavond.

Ook heb ik vanavond gekookt dat werd aardappelsalade met worst. Bakpan gebruikt en ging prima, blij met het beschermhoezen.

de volgende camping ligt echt zo’n 80 km verder, dat vond ik thuis te ver fietsen, dus ik slaap morgen in een jeugdherberg. Lijkt me ook wel een keer weer fijn. Daar is ook vast weer goeie wifi dus dan komt het volgende verslagje.

groetjes vanaf de camping van leerberget.


  • 03 Augustus 2022 - 15:21

    Marjon:

    Hoi Carin,
    Mooi om nu jouw avontuur ook mee te beleven. Stoer hoor zo op de fiets! Heb je misschien je bandenplakspul vergeten

  • 03 Augustus 2022 - 15:22

    Marjon:

    Werd mijn bericht zomaar afgekapt!
    Ik schreef nog: heel veel plezier. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 6025

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: