Fietsen langs een baai - Reisverslag uit Vejby, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu Fietsen langs een baai - Reisverslag uit Vejby, Zweden van Carin Jong - WaarBenJij.nu

Fietsen langs een baai

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

03 Augustus 2022 | Zweden, Vejby

Fietsdag 3

Gisteravond regende het goed, gelukkig is de tent nog prima waterdicht. Naast mij was een jonge vrouw uit Luik komen staan en aan de andere kant een Duits gezin. Geen wekker gezet, want vakantie, werd ik pas om 9.30 wakker, das echt laat voor een ochtendmens… poe zeg en dus ook niet wakker geworden van mijn buren, die waren namelijk al weg.[e-1f602]

Dit maak ik niet vaak mee. Dus laat op, maar wel een prachtige route meteen, door korenvelden en langs de zee. Opeens reed ik lang een weiland met allemaal geparkeerde auto’s, hier gebeurt iets, dus ik er ook naartoe. Een hele lange rij wachtende mensen, ik in mijn beste zweeds vragen wat er te doen is. Blijkt het een eettent te zijn, maar dan wel een hele goede. Ik heb maar gewoon aangesloten, het was wel tijd voor een hapje. In Nederland zou ik echt nooit een half uur in de rij staan voor eten, maar hier leken de mensen het alleen maar gezellig te hebben. Uiteindelijk belandde ik met een broodje pullen pork ( ik ben niet zo’n vleeseter ) naast een familie uit midden Zweden. Het was lekker hoor, daar niet van, maar de belevenis was nog meer waard, wat leuk om te zien. Toen doorgefietst en later die middag bij een ica drinken en een snack gekocht. Daar ontmoette ik drie dames die met hond aan het wandelen waren. Al met al een dagje goed voor mijn zweeds. Om 18.00 u kwam ik aan in het hostel, de douche deed me echt goed. Ik ben vandaag helemaal om een baai gefietst. Heerlijk. Geen regen meer gehad gelukkig. Ik zet nog even een kopje koffie, misschien toch maar even een wekker zetten, ik moet hier morgen om half tien uit checken…..


  • 03 Augustus 2022 - 21:03

    Marjon:

    Hahahaha zet die wekker maar!

  • 04 Augustus 2022 - 15:16

    Marloes:

    Briljant, wat een avontuur! Je cursus Zweeds wordt dus mooi toegepast! Succes met die wekker morgen….

  • 04 Augustus 2022 - 17:41

    Cindy :

    Hahaha toch maar een wekker zetten dus. Mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt.

    Met de jongens alles goed hoor, die liggen lekker in bosjes buiten te tukken en komen eraan als je eten uitdeelt haha.

    Geniet er nog even lekker van. Groetjes Cindy, Marco en alle katjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Aardrijkskunde lerares met nomadenbloed

Actief sinds 08 Juli 2021
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 6025

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2023 - 18 Augustus 2023

Verder noordwaarts

31 Juli 2022 - 12 Augustus 2022

Kattegatleden

12 Augustus 2021 - 18 Augustus 2021

IJsland

18 Juli 2021 - 28 Juli 2021

Lofotenreis 2021

Landen bezocht: